Jump to content
Sign in to follow this  
GordonDK

Tradere i Danmark

Recommended Posts

Hej,

 

Er der nogle tradere fra Danmark (Sverige eller Norge) i gruppen?

 

 

Mvh.,

 

Jimmy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afraid I'm "Sverige" by name only (don't even know how to say Swedish, only Sweden).

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, this thread was not started for people who think they may have heard about Sweden once (and I'm from Denmark)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jimmy

 

Jeg bor i Malmø som jeg skrev tidligere. Jeg har boet i Danmark i 13 år. Jeg har været ansat på Novo Nordisk som Manager (Hillerød) indtil for 2 måneder siden. Jeg er uddannet ingeniør men vil gerne prøve at være day trader nu.

 

Jeg læste Andrew's bog for 1 måned siden og kom i gang med at trade i simulator kontoen for 2 uger siden. Jeg synes at det er super fedt og vil gerne være bedre til det. Jeg er i gang med at læse en anden bog om Price action lige i øjeblikket.

 

Hvordan går det med din trading? Er du begyndt at trade med rigtig penge nu? Hvad synes du om det?

 

Mvh

Pankaj

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Pankaj,

 

Jeg bor faktisk i Hillerød og er også ingeniør! Arbejder hos NIRAS i Allerød, men det er kun et spørgsmål om tid (well, nok mindst et år endnu) førend jeg bliver fuldtids day trader. Mit arbejde er ret fleksibelt, så jeg møder tidligt og er derfor hjemme ca. 45 minutter før trading starter i US. Var i simulatoren i ca. 5.5 måneder, og har i den sidste måneds tid traded live. Det er et helt andet ballgame at trade live, men det er alligevel en god ide at være i simulatoren i 5-6 måneder, og så samtidigt læse en del bøger (se Andrew's liste), og generelt prøve at forstå principperne bag day trading før man kaster sig ud i live trading med rigtige penge. Der er stort set intet i vores ingeniøruddannelse der kan forberede os til livet som day tradere (måske lige med undtagelse af undersøgelse af trends etc.). Jeg ser day trading som en langsigtet karriere, så det må bare tage den tid det skal tage. Krukken med guld for enden af regnbuen lover en del, så det er bare med at klø på. Det kunne være at vi skulle mødes en dag i København, hvis du er her alligevel. Jeg tror, at vi umiddelbart er de eneste i Norden der er med i Andrew's gruppe.

 

 

Mvh.,

 

Jimmy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej Jimmy

 

Verden er lille :)

 

Jo jeg synes også at jeg gerne vil være en fuldtids day trader på sigt. Det lyder fedt at du er nu begyndte at trade med rigtig penge og jeg er enig med den strategi at bruge rigtig meget tid i simulatoren før man gøre det.

 

Det lyder da som en rigtig god ide at mødes i Kbh. Jeg er blevet fritstillet af Novo og søger job lige i øjeblikket. Derfor er jeg ret fleksibel ift. hvornår vi kan mødes. Vil du ikke kom med nogen forslag til hvad der passer dig bedst?

 

Du må gerne sende mailen på min mail adresse:

[email protected]

 

Mvh

Pankaj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.